Zapiski z ćwiczeń wewnętrznych (5)

31.X.1936 r.

Dzięki Ci, o Boże mój, za te rekolekcje, za tyle światła, któregoś mi z miłosierdzia swego udzielić raczył. Ale ponieważ znasz nędzę moją, nie dowierzaj mi, ale mnie wspieraj łaską swoją i dopomóż mi wykonać to, co dla miłości Twojej postanowiłam a mianowicie:
1. Szukać Boga, tzn. żeby Bóg, chwała Boża, przypodobanie się Bogu (faire plaisir au bon Dieu) było naprawdę celem wszystkich moich myśli, słów i poczynań.
2. Poddać się działaniu Bożemu - tzn. mieć to przekonanie, że przez wszystko, co mnie spotka, co się wokoło mnie dzieje, Bóg usiłuje działać na mnie i pociągnąć mnie i temu działaniu łaski poddać się bez najmniejszego oporu.
3. Wyglądać Boga mojego - tzn. wyrzec się wszelkich pragnień prócz pragnienia posiadania Boga już tu na ziemi i złączenia się z Nim jak najprędzej w Niebie.
4. Chcę umrzeć sobie, abym "już nie ja żyła, ale Chrystus aby żył we mnie".
5. Czytać co dzień i rozmyślać Nowy Testament, a przede wszystkim cztery Ewangelie, żeby się rozmiłować coraz bardziej w Zbawicielu naszym najdroższym i naśladować Go przy pomocy łaski Jego najświętszej.
Matuchno moja Najświętsza, Najdroższa, w Sercu Twoim składam te moje postanowienia i pragnienia, abyś mnie, Najdroższa Matko moja przypilnowała i doprowadziła do celu mojego. Kocham Cię, o Matko moja i pragnę kochać coraz więcej. Uproś mi tę łaskę.
Najsłodsze Serce Jezusa, daj mi Cię kochać coraz więcej".

W. Kluz OCD, Aniela Godecka – założycielka zakonnego zgromadzenia robotniczego (1861-1937), w Chrześcijanie, t. 3, red. B. Bejze, Warszawa 1978, 131-210

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz